Suradnja među odjelima počinje promjenom fokusa
Pitanje:
Jednom godišnje se odjel u kojem radim (razvoj proizvoda) i drugi odjel (neka vrsta dizajna) moraju dogovoriti o zajedničkoj akciji koja se komunicira klijentima. Kako zbog različitih specifičnosti poslovanja nismo usmjereni jedni na druge tijekom godine, svi taj maratonski sastanak, čini mi se, doživljavaju kao svojevrsnu agoniju u kojoj jedni druge uvjeravamo da je naša ideja bolja. Tako će, bojim se, biti i ove godine i nekolicina bi nas to željela izbjeći. Uz sve to, akcija koja izađe kao produkt našeg nadmudrivanja već nekoliko godina za redom ne ispadne baš dobrom. Osim što se iscrpimo i posvađamo, bilo da se više ugodi njima ili nama, nitko od nas nije zadovoljan, a i reakcija klijenata bude mlaka. Kako ne možemo izbjeći cijelu ovu priču, imate li možda neku ideju ili “čarobne riječi” o tome kako da pristupimo ovom problemu?
Odgovor:
Krenimo od riječi, odnosno glagola, koji kao da ima čarobno djelovanje u Vašem pismu, a to je: izbjeći. S jedne strane se čini da bi za Vas bilo rješenje izbjeći taj sastanak koji Vam slijedi, a i inače se trudite izbjeći svađu i agoniju.
Kako očigledno akcija ide i ove godine (bez obzira na rezultate posljednjih godina), čini se da je ona nekome važna. Nekome tko ju je osmislio i implementirao u poslovanje. Dakle, nju ne možete izbjeći.
Možete li izbjeći nadmudrivanje i svađu među odjelima? Moj je dojam da to pokušavate svih ovih godina (mada ne baš uspješno), a način na koji to radite je da jednom ugodite njima, jednom sebi. Rezultat? Nezadovoljstvo oba odjela kao i mlaka reakcija klijenata.
Sve ovo navodim kako bih ukazala da donekle “začarani krug” kada je izbjegavanje u pitanju. Često nastojanje da minimiziramo štetu, kao i strah od činjenice da bi se šteta mogla dogoditi, rezultira lošim (ili barem lošijim) rezultatima.
Ono što ste svi uspjeli izbjeći jest, kako tek usputno navodite, kvalitetna reakcija klijenata. U nastojanju da izbjegnete svađu i iscrpljivanje, klijenti su pali u drugi plan. Primjećujete li to? Umjesto da se bavite zadatkom i njegovim ishodom, većinu vremena provodite baveći se sami sobom. Ovaj komentar se ne odnosi na Vas osobno, da se razumijemo, već se generalno tiču fokusa oba odjela.
Kao da su odjeli usmjereni jedni na druge i sami na sebe, a klijenti su ostali “kratkih rukava”.
Stoga bi moje čarobne riječi, kako ste ih nazvali, bile – fokus. I cilj. Promjena fokusa i jasan cilj.
Orijentirajte se prema cilju. Kako on glasi? Što je to što trebate učiniti kako biste ostvarili kvalitetnu reakciju klijenata? Što od vas očekuje poslodavac odnosno osoba ili institucija koja vas je angažirala za to? Na to se fokusirajte.
To je ono gdje zajednički morate doći, uz suradnju. Ovo je mjesto na kojem trebate zanemariti međusobne razlike, stilove i svjetonazore, možda. Ako ovo postane projekt na kojem se, za trajanja zadatka, pretvarate u privremeni tim s istim ciljem, imate šansu za uspjeh. Dakle, cilj više nije uvjeravanje drugih ili ugađanje, nadmetanje ega i borba oko toga “čija mama bolje kuha”. Kada jasno odredite cilj, tada će sve vaše aktivnosti biti u službi toga cilja.
Osoba koja vodi ovaj sastanak (a nadam se da takva postoji!) bi trebala biti ta koja će osigurati ispravan fokus. Također, oba odjela, umjesto ugađanja, moraju bar donekle biti spremna izaći iz svoje zone komfora i uvjerenja kako bi omogućila dovoljno prostora za rad i kooperaciju.
Možda bi bilo dobro da na određenim kontrolnim točkama tražite feedback od nekog trećeg tko nije direktno uključen, a može sagledati procese i željene ishode vašeg rada.
Zajedničkog rada. Jesam li to već naglasila?
-
Je li određena količina dekoncentracije nakon godišnjeg odmora normalna?
-
Koji spol češće traži pomoć poslovnog coacha?
-
Što je mogući ishod kad preuzmemo posao koji nije naša odgovornost?
-
Strah u ulici državne službe
-
Suradnja među odjelima počinje promjenom fokusa
-
Je li moguće uvođenje u posao od danas do sutra?
-
Čeznete li za pohvalom?
-
Kad Vas na poslu pogodi trač, odbijte popiti otrov!
-
Dostojanstvo u poslovnom svijetu: "in" ili "out"?
-
Bez povišice, isplati li se uopće napredovati?
-
Prijaviti malverzaciju ili ne, pitanje je sad!
-
Morate li biti talac situacije na poslu?
-
Može li se zadovoljiti šefova kontradiktorna očekivanja?
-
Novogodišnja odluka: napredovanje!
-
Kako "probuditi" onoga koji čeka mirovinu?
-
Možemo li istovremeno biti šef i prijatelj?
-
Nerješavanje problema može dovesti do agonije...
-
Nerješavanje problema može dovesti do agonije... (2. dio)
-
Što kada kolega "preko noći" napusti tvrtku?
-
Kako zaštititi kolegicu, a da ne ugrozim vlastito radno mjesto?
-
Je li povišica dovoljna za motivaciju?
-
Postoji li idealan stil komuniciranja?
-
Što kada isprika nije dovoljna?
-
Više posla za istu plaću. I što sad?
-
Što kada Vas zaposlenik uporno "preskače"?
-
Kako se braniti od optužbe za mobbing?
-
Želite izgraditi autoritet?
-
Je li ono što drugi žele čuti uistinu ono što trebamo reći?
-
Što kada ste kompetentniji od šefa?
-
Čemu služe laži na poslu?
-
Nosi li jednakost po hijerarhiji i jednaku količinu moći?
-
Je li nostalgija za prethodnom firmom „normalna“?
-
Dokle seže naš utjecaj na poslu?
-
Kako izaći na kraj s "mrgudom"?
-
Koliko je važan talent u poslu?
-
Feedback - formalnost ili potreba?
-
Kako preraspodijeliti posao na dobar način?
-
Kako preživjeti degradaciju?
-
Delegirali su Vam zadatak? Tražite i ovlasti!
-
Treba li podmetati leđa za kolege?
-
Je li česta promjena radnog mjesta rješenje ili problem?
-
Kako kod šefa "pripremiti teren" za razgovor o povišici?
-
Kako je izbjeglička kriza "podijelila" odjel?
-
Zašto ponekad nadređenom treba reći "ne"?
-
Kako razvijati vlastiti posao?
-
Rade li vam zaposlenici iza leđa?
-
Kako poboljšati izglede na razgovoru za posao?
-
Kako prevladati strah od delegiranja?
-
Kako prijeći Rubikon i postati privatnik?
-
Uzimaju li kolege popuštanje oko termina godišnjih odmora "zdravo za gotovo"?
-
Radno mjesto sam dobio. A koji mi je posao, zapravo?
-
Tko je osoba između čekića i nakovnja? Menadžer!
-
Kako potaknuti sramežljive, a utišati glasne?
-
Otkaz je najteže dobiti, a nije ga lako niti uručiti...
-
Što sa šefom kojeg zanima samo vlastita pozicija?
-
Koja je cijena kad se sa zaposlenicima zaigraju "igre prijestolja"?
-
Što kad se uzorna tvrtka pokaže kao tvrtka iz pakla?
-
Što učiniti kada se promijene šefovi kriteriji?
-
Jeste li i Vi „crna ovca“ u svojoj firmi?
-
Reorganizacija? Spašavaj se tko može!
-
Kako se postaviti prema šefu koji je Dr. Jekyll i Mr. Hyde?
-
Kako izaći na kraj s kulturom sastančenja?
-
Kako se nositi sa stresom i nelagodom na novom poslu?
-
Što kada zaposlenici odbijaju edukaciju?
-
Kako izaći iz uloge 'Katice za sve'?
-
Kako postati šef dojučerašnjim kolegama?