Što kada Vas zaposlenik uporno "preskače"?
Pitanje:
Skoro dvije godine radim u kompaniji na mjestu menadžera. Vodim tim od 7 osoba. U početku mi nije toliko upadalo u oči, no posljednjih 6 mjeseci sam postala svjesna da jedna od mojih suradnica vrlo često s problemima i idejama koje ima odlazi direktno mojoj šefici. Šefica se nekad pozabavi s temom, a nekad ju naprosto ignorira (sama po sebi je dosta nedosljedna), i premda mi to ne smeta uvijek, možda bih trebala nešto poduzeti jer imam dojam da bi to mogao postati problem. Zapravo, možda već i je jer smo u dva navrata imali i zastoj u radu pa i sukob zbog ovoga. Što Vi mislite?
Odgovor:
Mislim da ovo jest problem. I da, kao što kažete, ne vide se uvijek njegove posljedice, ali jasno su se vidjele u spomenuta dva navrata. Pitanje je samo da li se njime baviti i rješavati ga ili čekati da npr. jednom godišnje nastane zastoj u radu pa i sukob.
To je kao da imate neku kroničnu bolest koja nije opasna po život već lagano tinja u Vašem organizmu. Osjećate se uglavnom zdravo, ali u određenim okolnostima (stres, promjena vremena, pad imuniteta..), izbiju njeni simptomi kojima Vas bolest “podsjeti” da je i dalje tu.
Naravno, može se i tako živjeti, no ako se odlučite aktivno pozabaviti ovim problemom, evo par ideja.
Premda možda nije moguće doći do same srži uzroka i odgovora na pitanje zašto to Vaša suradnica radi, korisno je razmisliti o razlozima ovakvog ponašanja: postoje li određene profesionalne kompetencije koje Vi nemate, a bitne su za djelokrug rada Vaše suradnice? Kako je to bilo prije Vašeg dolaska, je li prethodni menadžer tima prepuštao ljudima da se sami snalaze? A možda Vaša pozicija neko vrijeme nije bila niti popunjena te su zaposlenici silom prilika bili usmjereni na šeficu? Radi li se eventualno o osobi koja ima senioritet u timu, najduže je zaposlena, a možda joj je nekad prije i bilo ponuđeno Vaše radno mjesto? Postoji li neki poseban neformalni status koji ta suradnica ima u odnosu na šeficu (od toga da je šefica preko njene preporuke uopće došla u firmu, do toga da im muževi zajedno igraju tenis ;))? Jeste li u počecima vođenja ovog tima propustili donijeti poneku odluku na vrijeme? Ovakva i slična pitanja mogu Vam pomoći da preispitate uzroke ponašanja svoje suradnice, a tako ćete onda lakše izraditi svojevrsnu anamnezu slučaja. Prvenstveno zbog sebe, zbog svog razumijevanja i osvještavanja razloga koji su do ponašanja doveli. No i kako biste dobili određenu empatiju prema suradnici kao i jasnoću za buduće korake. Kad kažem empatiju, ne mislim da stvari trebaju ostati na istom mjestu, naprosto će Vam bili lakše razumijeti “odakle ona dolazi”. U svakom slučaju, kakav god razlog bio, Vaše je pravo (rekla bih, i obaveza) da vratite djelić autoriteta koji Vam je otrgnut činjenicom da Vas se povremeno “preskače”. Empatija za razloge koji su doveli do problema i odlučnost da ga rješavate ne isključuju jedno drugo.
Sljedeći korak bio bi razgovor sa suradnicom. Čini mi se svrsishodnijim učiniti to u trenutku kada je sve u redu, business as usual, nego kada dođe do problema. U ovoj drugoj situaciji neminovno postoje određene emocije i lakše će se desiti konflikt. Recite joj što vidite, što Vam je važno i što očekujete od nje u budućnosti. Naravno, možete dodati i onaj dio razumijevanja (po principu “čini mi se da je tako ostalo od prije jer…” ili “razumijem specifičnost vašeg odnosa…” pa čak i “možda xy područje poslovanja nije moj forte, no ipak očekujem…”) Budite jasni, konkretni i mirni.
I posljednje, a nikako manje bitno, najavite šefici da ćete razgovarati sa suradnicom te ju zamolite da Vas podrži na način da, ukoliko dođe do sličnog slučaja, blago odbije uložiti energiju i vrijeme u temu te uputi suradnicu na Vas. Time će i ona indikretno jačati Vaš autoritet, kao i ostaviti sebi vrijeme za svoj posao, umjesto da spontano radi Vaš.
-
Je li određena količina dekoncentracije nakon godišnjeg odmora normalna?
-
Koji spol češće traži pomoć poslovnog coacha?
-
Što je mogući ishod kad preuzmemo posao koji nije naša odgovornost?
-
Strah u ulici državne službe
-
Suradnja među odjelima počinje promjenom fokusa
-
Je li moguće uvođenje u posao od danas do sutra?
-
Čeznete li za pohvalom?
-
Kad Vas na poslu pogodi trač, odbijte popiti otrov!
-
Dostojanstvo u poslovnom svijetu: "in" ili "out"?
-
Bez povišice, isplati li se uopće napredovati?
-
Prijaviti malverzaciju ili ne, pitanje je sad!
-
Morate li biti talac situacije na poslu?
-
Može li se zadovoljiti šefova kontradiktorna očekivanja?
-
Novogodišnja odluka: napredovanje!
-
Kako "probuditi" onoga koji čeka mirovinu?
-
Možemo li istovremeno biti šef i prijatelj?
-
Nerješavanje problema može dovesti do agonije...
-
Nerješavanje problema može dovesti do agonije... (2. dio)
-
Što kada kolega "preko noći" napusti tvrtku?
-
Kako zaštititi kolegicu, a da ne ugrozim vlastito radno mjesto?
-
Je li povišica dovoljna za motivaciju?
-
Postoji li idealan stil komuniciranja?
-
Što kada isprika nije dovoljna?
-
Više posla za istu plaću. I što sad?
-
Što kada Vas zaposlenik uporno "preskače"?
-
Kako se braniti od optužbe za mobbing?
-
Želite izgraditi autoritet?
-
Je li ono što drugi žele čuti uistinu ono što trebamo reći?
-
Što kada ste kompetentniji od šefa?
-
Čemu služe laži na poslu?
-
Nosi li jednakost po hijerarhiji i jednaku količinu moći?
-
Je li nostalgija za prethodnom firmom „normalna“?
-
Dokle seže naš utjecaj na poslu?
-
Kako izaći na kraj s "mrgudom"?
-
Koliko je važan talent u poslu?
-
Feedback - formalnost ili potreba?
-
Kako preraspodijeliti posao na dobar način?
-
Kako preživjeti degradaciju?
-
Delegirali su Vam zadatak? Tražite i ovlasti!
-
Treba li podmetati leđa za kolege?
-
Je li česta promjena radnog mjesta rješenje ili problem?
-
Kako kod šefa "pripremiti teren" za razgovor o povišici?
-
Kako je izbjeglička kriza "podijelila" odjel?
-
Zašto ponekad nadređenom treba reći "ne"?
-
Kako razvijati vlastiti posao?
-
Rade li vam zaposlenici iza leđa?
-
Kako poboljšati izglede na razgovoru za posao?
-
Kako prevladati strah od delegiranja?
-
Kako prijeći Rubikon i postati privatnik?
-
Uzimaju li kolege popuštanje oko termina godišnjih odmora "zdravo za gotovo"?
-
Radno mjesto sam dobio. A koji mi je posao, zapravo?
-
Tko je osoba između čekića i nakovnja? Menadžer!
-
Kako potaknuti sramežljive, a utišati glasne?
-
Otkaz je najteže dobiti, a nije ga lako niti uručiti...
-
Što sa šefom kojeg zanima samo vlastita pozicija?
-
Koja je cijena kad se sa zaposlenicima zaigraju "igre prijestolja"?
-
Što kad se uzorna tvrtka pokaže kao tvrtka iz pakla?
-
Što učiniti kada se promijene šefovi kriteriji?
-
Jeste li i Vi „crna ovca“ u svojoj firmi?
-
Reorganizacija? Spašavaj se tko može!
-
Kako se postaviti prema šefu koji je Dr. Jekyll i Mr. Hyde?
-
Kako izaći na kraj s kulturom sastančenja?
-
Kako se nositi sa stresom i nelagodom na novom poslu?
-
Što kada zaposlenici odbijaju edukaciju?
-
Kako izaći iz uloge 'Katice za sve'?
-
Kako postati šef dojučerašnjim kolegama?