Što kada kolega "preko noći" napusti tvrtku?
Pitanje:
Radim u vrlo malom timu gdje se bavimo dinamičnim i raznolikim poslovima. Kolegica koja se bavila sitnijim, operativnim dijelovima posla i radila kod nas relativno kratko je prilično naprasito otišla iz firme prije 2 tjedna. Sada je jasno da je, posebno posljednjih mjesec dana, ostalo dosta nedovršenog posla s njene strane. Smeta me jer je veći dio pao na moja leđa te ostajem već danima prekovremeno u firmi. Nemam ni sama puno godina staža, a kolege mi kažu da je to uobičajeno pa se pitam jel to tako baš mora!? Zapravo nemam pitanje, zanima me više Vaš komentar.
Odgovor:
Mora li baš tako? Ne mora. Što ne znači da neće. I ponekad se događa. Izgleda da je u Vašoj organizaciji uobičajeno, kao što kažu (stariji) kolege. Izgleda da je to “pravilo” nešto što je upisano u DNK tvrtke u kojoj radite. Da, se razumijemo, svaka tvrtka ima određeni set nepisanih pravila po kojima funkcionira od kojih su neka korisna, a neka ne. Evo samo nekih koji se tiču odlazaka:
Negdje zaposlenici “nestaju” preko noći, dok se drugdje organiziraju oproštajne zabave i kupuju pokloni. Negdje pak odlaze visoko specijalizirani stručnjaci i nakon njihovog odlaska nitko ne zna posao koji je osoba radila te je gotovo nemoguće podijeliti njene zadatke, dok drugdje postoji jasno ustanovljen mentorski sustav kojim se znanje sustavno prenosi onima koji ostaju. Nadalje, postoje organizacije koje nastoje zadržati svoje zaposlenike različitim pregovorima i dogovorom oko beneficija, dok u drugima pri samom spominjanju odlaska, protagonist biva suočen sa zavjetom šutnje i izolacijom od strane kolega.
Sve Vam ovo navodim kako biste uvidjeli da Vaša firma nije iznimka…a jednako tako nije niti bolja niti gora od mnogih.
Ako gledamo na ovaj slučaj s aspekta odgovornosti, kolegica u odlasku je, naravno, odgovorna za neobavljen posao. No nije jedina… Gdje je posljednjih mjesec dana gledala osoba koja bi njoj trebala biti nadređena? Njen posao je da prati što se događa. I premda nam možda svima nekad odgovara da nam nadređeni ne “puše za vratom”, određena količina uvida i praćenja mora postojati. Jednog dana ćete sigurno u svojoj karijeri napredovati. Sjetite se ove situacije i vodite računa o tome da je bitno znati da li Vam i što zaposlenici rade.
I na kraju, možda Vam, kao momentalna satisfakcija, može biti korisno razmisliti o “pravilima” Vaše tvrtke koja Vam odgovaraju… Klizno radno vrijeme? Opuštena radna atmosfera? Jasna podjela zadataka? Pohvala od strane nadređenog za dobro obavljen posao? Pauza tijekom koje ne morate strepiti hoćete li ostati minutu dulje? Mogućnost stjecanja zanimljivih poznanstava u dinamičnom okruženju? Sigurno postoje neke pozitivne norme koje su inkorporirane u funkcioniranje organizacije u kojoj radite, treba ih se samo sjetiti.
A kad ih osvjestite, mogu Vam pomoći da se lakše nosite s frustracijom oko činjenice da ovih dana ostajete prekovremeno na poslu.
-
Je li određena količina dekoncentracije nakon godišnjeg odmora normalna?
-
Koji spol češće traži pomoć poslovnog coacha?
-
Što je mogući ishod kad preuzmemo posao koji nije naša odgovornost?
-
Strah u ulici državne službe
-
Suradnja među odjelima počinje promjenom fokusa
-
Je li moguće uvođenje u posao od danas do sutra?
-
Čeznete li za pohvalom?
-
Kad Vas na poslu pogodi trač, odbijte popiti otrov!
-
Dostojanstvo u poslovnom svijetu: "in" ili "out"?
-
Bez povišice, isplati li se uopće napredovati?
-
Prijaviti malverzaciju ili ne, pitanje je sad!
-
Morate li biti talac situacije na poslu?
-
Može li se zadovoljiti šefova kontradiktorna očekivanja?
-
Novogodišnja odluka: napredovanje!
-
Kako "probuditi" onoga koji čeka mirovinu?
-
Možemo li istovremeno biti šef i prijatelj?
-
Nerješavanje problema može dovesti do agonije...
-
Nerješavanje problema može dovesti do agonije... (2. dio)
-
Što kada kolega "preko noći" napusti tvrtku?
-
Kako zaštititi kolegicu, a da ne ugrozim vlastito radno mjesto?
-
Je li povišica dovoljna za motivaciju?
-
Postoji li idealan stil komuniciranja?
-
Što kada isprika nije dovoljna?
-
Više posla za istu plaću. I što sad?
-
Što kada Vas zaposlenik uporno "preskače"?
-
Kako se braniti od optužbe za mobbing?
-
Želite izgraditi autoritet?
-
Je li ono što drugi žele čuti uistinu ono što trebamo reći?
-
Što kada ste kompetentniji od šefa?
-
Čemu služe laži na poslu?
-
Nosi li jednakost po hijerarhiji i jednaku količinu moći?
-
Je li nostalgija za prethodnom firmom „normalna“?
-
Dokle seže naš utjecaj na poslu?
-
Kako izaći na kraj s "mrgudom"?
-
Koliko je važan talent u poslu?
-
Feedback - formalnost ili potreba?
-
Kako preraspodijeliti posao na dobar način?
-
Kako preživjeti degradaciju?
-
Delegirali su Vam zadatak? Tražite i ovlasti!
-
Treba li podmetati leđa za kolege?
-
Je li česta promjena radnog mjesta rješenje ili problem?
-
Kako kod šefa "pripremiti teren" za razgovor o povišici?
-
Kako je izbjeglička kriza "podijelila" odjel?
-
Zašto ponekad nadređenom treba reći "ne"?
-
Kako razvijati vlastiti posao?
-
Rade li vam zaposlenici iza leđa?
-
Kako poboljšati izglede na razgovoru za posao?
-
Kako prevladati strah od delegiranja?
-
Kako prijeći Rubikon i postati privatnik?
-
Uzimaju li kolege popuštanje oko termina godišnjih odmora "zdravo za gotovo"?
-
Radno mjesto sam dobio. A koji mi je posao, zapravo?
-
Tko je osoba između čekića i nakovnja? Menadžer!
-
Kako potaknuti sramežljive, a utišati glasne?
-
Otkaz je najteže dobiti, a nije ga lako niti uručiti...
-
Što sa šefom kojeg zanima samo vlastita pozicija?
-
Koja je cijena kad se sa zaposlenicima zaigraju "igre prijestolja"?
-
Što kad se uzorna tvrtka pokaže kao tvrtka iz pakla?
-
Što učiniti kada se promijene šefovi kriteriji?
-
Jeste li i Vi „crna ovca“ u svojoj firmi?
-
Reorganizacija? Spašavaj se tko može!
-
Kako se postaviti prema šefu koji je Dr. Jekyll i Mr. Hyde?
-
Kako izaći na kraj s kulturom sastančenja?
-
Kako se nositi sa stresom i nelagodom na novom poslu?
-
Što kada zaposlenici odbijaju edukaciju?
-
Kako izaći iz uloge 'Katice za sve'?
-
Kako postati šef dojučerašnjim kolegama?