Treba li podmetati leđa za kolege?
Pitanje:
Imam jednu situaciju koja mi s vremenom postaje problem, i volio bih čuti Vaše mišljenje. Koordinator sam malog tima od 4 osobe i bavimo se vrlo dinamičnim poslom. Često imamo nepredvidive zadatke pa i putovanja na jedan ili više dana, ovisno o vrsti zadatka. Moj posao je da koordiniram nas 5 i u tome se trudim biti pravedan no i vodim računa o osobnim vještinama svakog od nas. Ono što me u zadnje vrijeme počinje smetati je činjenica da svoje ljude nastojim manje opteretiti izvanrednim zadacima, zbog kojih se neki od njih znaju žaliti, ali onda ih sam obavljam pa ispada da radim više od njih. Ljutim se na sebe zbog toga no i dalje mi se to čini bolje nego slušati njihovo jadanje. Napominjem da im nisam stvarno nadređen jer cijeli tim ima šefa koji malo vremena provodi s nama i zapravo ne zna što se događa. Iako unutar nas nekad dođe i do svađe, još uvijek ne razmišljam o tome da mu se požalim.
Odgovor:
Situacija koju opisujete je vrlo dobar primjer potrage za ravnotežom. Zašto to kažem? Zato što izbori koje činimo u životu (a tako i poslu) često dolaze „u parovima“. Uzmimo tako Vašu želju da izbjegnete jadanje nekih od kolega. U prvi mah se činilo pragmatičnim i lakšim preuzeti neke od zadataka na sebe kako biste to izbjegli. No dugoročno gledano (a zvuči kao da tako funkcionirate već neko vrijeme), postajete zbog toga ljuti na samoga sebe jer radite puno, uz pretpostavku da ste i opterećeni i umorni. Mehanički gledano, riješili ste jednu situaciju no otvorila se druga. Plemenit je Vaš pokušaj da budete oslonac svojim ljudima i uzoran radnik, ali izgleda da posao ipak ne dijelite pravedno... naime, Vi osobno radite više od drugih.
Što je strašno u tome da se kolege u timu povremeno žale na preopterećenost? Znate li puno ljudi koji kažu da nemaju dovoljno posla tijekom radog dana? Ja ne. I u skladu s tim (bilo to realno ili ne), ljudi se žale. Drugi razlog zbog kojeg se žale je taj što se tako dobiva pažnja, suosjećanje i/ili to rade iz predostrožnosti kako ne bi dobili još više zadataka. Nama je na ovom djeliću kugle zemaljske pomalo i u kulturi da se žalimo, zar ne?
Ovo je nekoliko razloga koji meni padaju napamet zašto se ljudi jadaju, a nužno nema veze s količinom posla. Moje pitanje Vama bilo bi - možete li podnijeti da se ponekad jadaju? Ukoliko ne možete, o čemu se zapravo radi? Smatrate li da ste uistinu odgovorni za njihovo raspoloženje? Ako težite konstantno zadovoljnom radnom timu, moram Vas razočarati i reći da takvi postoje samo u filmovima.
Je li moguće da očekujete njihovu zahvalnost za sve one situacije u kojima Vi „potegnete“ umjesto njih? Nadam se da ne jer ljudi osjećaju zahvalnost za trud, energiju i učinak koji je izvanredan, odnosno rijedak. Ako Vi sustavno punite svoju satnicu njihovim poslom, tada to nije iznimka već nešto uobičajeno. Na takve situacije ljudi se navikavaju i smatraju ih „normalnima“, stoga ne očekujte ni „z“ od zahvalnosti.
Nakon što razmislite zašto na uštrb sebe izbjegavate njihovo povremeno nezadovoljstvo, ne bi bilo loše razmisliti zašto izbjegavate uključiti u događaje Vašeg i njihovog šefa. Ima sigurno više razloga za to što on, kao što kažete, ne zna što se događa. Sigurna sam da ima veliko povjerenja u Vas, no izgleda da bi se moglo reći da ni on ne odrađuje svoj posao u potpunosti (zvuči li Vam ovo poznato?!)
Naravno, u Vašem karakteru nije da mu se idete žaliti i jadati za svaku sitnicu s kojom se susrećete. Pa ipak, možda biste mogli podijeliti s njim svoje mogućnosti i ograničenja i tražiti mišljenje, savjet? Na kraju dana, barem formalno, upravo je on odgovoran za sve vas i premda Vaš cilj nije „tužakati“ ostale u timu, važno je imati od njega potvrdu i podršku za ono što planirate.
Jedan od koraka u tom planiranju o kojem biste mogli razmisliti kao koordinator je sastanak tima. Na njemu možete izložiti potekoće u postojećem sustavu po kojem radite (a koji, sjetimo se, nije pravedan!) i zajednički s kolegama tražiti adekvatno rješenje. Time im dajete upliv u donošenje odluka kao i dio odgovornosti za dogovoreno. Tu treba i njima naglasiti da neće na svaki zadatak krenuti s velikim osmjehom i osjećajem sreće, ali...c' est la vie!
Tako ćete biti upravo ono što Vaš naziv funkcije kaže - koordinator. Posao je tu, a Vaš zadatak je to da koordinirate čitav tim kako bi ga izvršio. S obzirom na Vašu visoku etičnost, vjerujem da neće biti zakinutih, a hajde da više ne bude ni ljutih!
-
Je li određena količina dekoncentracije nakon godišnjeg odmora normalna?
-
Koji spol češće traži pomoć poslovnog coacha?
-
Što je mogući ishod kad preuzmemo posao koji nije naša odgovornost?
-
Strah u ulici državne službe
-
Suradnja među odjelima počinje promjenom fokusa
-
Je li moguće uvođenje u posao od danas do sutra?
-
Čeznete li za pohvalom?
-
Kad Vas na poslu pogodi trač, odbijte popiti otrov!
-
Dostojanstvo u poslovnom svijetu: "in" ili "out"?
-
Bez povišice, isplati li se uopće napredovati?
-
Prijaviti malverzaciju ili ne, pitanje je sad!
-
Morate li biti talac situacije na poslu?
-
Može li se zadovoljiti šefova kontradiktorna očekivanja?
-
Novogodišnja odluka: napredovanje!
-
Kako "probuditi" onoga koji čeka mirovinu?
-
Možemo li istovremeno biti šef i prijatelj?
-
Nerješavanje problema može dovesti do agonije...
-
Nerješavanje problema može dovesti do agonije... (2. dio)
-
Što kada kolega "preko noći" napusti tvrtku?
-
Kako zaštititi kolegicu, a da ne ugrozim vlastito radno mjesto?
-
Je li povišica dovoljna za motivaciju?
-
Postoji li idealan stil komuniciranja?
-
Što kada isprika nije dovoljna?
-
Više posla za istu plaću. I što sad?
-
Što kada Vas zaposlenik uporno "preskače"?
-
Kako se braniti od optužbe za mobbing?
-
Želite izgraditi autoritet?
-
Je li ono što drugi žele čuti uistinu ono što trebamo reći?
-
Što kada ste kompetentniji od šefa?
-
Čemu služe laži na poslu?
-
Nosi li jednakost po hijerarhiji i jednaku količinu moći?
-
Je li nostalgija za prethodnom firmom „normalna“?
-
Dokle seže naš utjecaj na poslu?
-
Kako izaći na kraj s "mrgudom"?
-
Koliko je važan talent u poslu?
-
Feedback - formalnost ili potreba?
-
Kako preraspodijeliti posao na dobar način?
-
Kako preživjeti degradaciju?
-
Delegirali su Vam zadatak? Tražite i ovlasti!
-
Treba li podmetati leđa za kolege?
-
Je li česta promjena radnog mjesta rješenje ili problem?
-
Kako kod šefa "pripremiti teren" za razgovor o povišici?
-
Kako je izbjeglička kriza "podijelila" odjel?
-
Zašto ponekad nadređenom treba reći "ne"?
-
Kako razvijati vlastiti posao?
-
Rade li vam zaposlenici iza leđa?
-
Kako poboljšati izglede na razgovoru za posao?
-
Kako prevladati strah od delegiranja?
-
Kako prijeći Rubikon i postati privatnik?
-
Uzimaju li kolege popuštanje oko termina godišnjih odmora "zdravo za gotovo"?
-
Radno mjesto sam dobio. A koji mi je posao, zapravo?
-
Tko je osoba između čekića i nakovnja? Menadžer!
-
Kako potaknuti sramežljive, a utišati glasne?
-
Otkaz je najteže dobiti, a nije ga lako niti uručiti...
-
Što sa šefom kojeg zanima samo vlastita pozicija?
-
Koja je cijena kad se sa zaposlenicima zaigraju "igre prijestolja"?
-
Što kad se uzorna tvrtka pokaže kao tvrtka iz pakla?
-
Što učiniti kada se promijene šefovi kriteriji?
-
Jeste li i Vi „crna ovca“ u svojoj firmi?
-
Reorganizacija? Spašavaj se tko može!
-
Kako se postaviti prema šefu koji je Dr. Jekyll i Mr. Hyde?
-
Kako izaći na kraj s kulturom sastančenja?
-
Kako se nositi sa stresom i nelagodom na novom poslu?
-
Što kada zaposlenici odbijaju edukaciju?
-
Kako izaći iz uloge 'Katice za sve'?
-
Kako postati šef dojučerašnjim kolegama?