Možemo li istovremeno biti šef i prijatelj?
Pitanje:
Već par godina radim u jednoj tvrtci koja se bavi direktnom prodajom.Također, tu radi i moja kolegica,s kojom se družim i privatno,tj.prijateljice smo. U izvršavanju radnih zadataka uvijek smo bile tim. Često sam ja malo više dala od sebe kad je trebalo ostvariti ciljeve,ali trudila se i ona.
Prije nekog vremena dobila sam unapređenje i tako sam prijateljici postala nadređena. Situacija na poslu se od tada promjenila. Ona je postala inertnija, često je moram podsjećati na njene zadatke. Tada ih izvrši, ali i dalje je spremna provesti par sati gledajući u prazno. Meni je pak takva situacija nepodnošljiva. Nisam sigurna kako trebam reagirati,što joj reći,a da je ne povrijedim.
Zbog mojih novih, dodatnih obaveza u firmi ne mogu se više toliko posvetiti prodajnim aktivnostima. Molim Vas savjet kako uskladiti odnos,tj.kako povuči crtu između posla i prijateljstva.
Odgovor:
Situacija koju navodite uistinu nije jednostavna jer ste dosada funkcionirali sa svojom kolegicom uglavnom iz jedne (prijateljske) uloge, a odnedavno imate i novi odnos, onaj nadređenog i zaposlenika. Zvuči kao da ste, na neki način, “podijeljena ličnost”, zar ne? I vjerojatno Vas zbunjuje situacija tih podvojenih uloga jer se isprepliču dvije različite energije – one u kojoj joj delegirate zadatke i tražite izvještaje s onima u kojima ležerno čavrljate i planirate npr. Izlazak u kino ili shoping. Prirodno je da ste zbunjeni pa i, kako mi se čini, pomalo frustrirani, pogotovo u ovom period u kojem se još nisu iskristalizirane posebnosti kao niti ustabilila Vaša nova uloga, ona nadređene.
Budući da je Vaša zajednička povijest zasnovana na prijateljstvu i da u njoj imate očigledno dosta “kilometara u nogama”, pitajte se što biste učinili s bilokojim problemom kada bi se pojavio u odnosu…?
Moja pretpostavka je da biste sjeli s njom i razgovarali. I mislim da je upravo to mjesto s kojeg treba krenuti. To je “teren” koji je objema poznat, gdje imate međusobnu naklonost i povjerenje. Sigurno je da, kao što je Vama neobična činjenica da ste joj postali nadređeni, tako i njoj čudno i zbunjujuće što u Vama više nema kolegicu s kojom timski radi (kao što ste gore naveli). Ako pogledamo stvari iz njene perspektive, može se reći da je ona , dobivši novu šeficu, zapravo izgubila kolegicu s kojom je dijelila posao, odgovornosti, teškoće, podršku… Dakle, i njen se svijet donekle promijenio.
Stoga mi se čini da bi otvoren, prijateljski razgovor o tome što je tko dobio, a što izgubio ovom promjenom, bio dobar početak kristalizacije. Nakon što inicirate ovakav razgovor, imate joj priliku reći stvari iz uloge prijatelja: što Vas zbunjuje, što Vam je teško, čega se plašite (onoga o povređivanju), a onda i kako vidite budućnost u smislu održavanja prijateljstva, ali i uspostavljanja korektnog poslovnog odnosa… Naravno, pitajte ju kako se ona nosi s ovom promjenom, ima li nekih prijedloga o tome kako adekvatno brinuti o oba aspekta odnosa i sl. Svakako u dogovor unesite i onaj dio što očekujete od nje kao od zaposlenika te ju pitajte kakav šef bi ona željela da budete. Možete naravno prokomentirati i što bi bilo drugačije da ste Vi na njenom, a ona na Vašem mjestu. Na kraju, možete i dogovoriti neki mali plan i unijeti duh zafrkancije u njega. Kao recimo da ste pod pauzom prijateljice, i van ureda nikada se pričate o poslu. Tako ćete joj lakše za vrijeme rada moći reći “hej, o novim cipelama ću radu pod pauzom!” Ili kad Vas navečer nazove i krene o poslu, ležerno možete odgovoriti “jooooj, dobili ste svoju staru prijateljicu koja nema pojma o tome što radite!” i sl. S dozom zdravog humora, uz prethodni dogovor i poštovanje granica, lakše ćete biti autentičan nadređeni u radno vrijeme, kao i bliski prijatelj nakon njega.
-
Je li određena količina dekoncentracije nakon godišnjeg odmora normalna?
-
Koji spol češće traži pomoć poslovnog coacha?
-
Što je mogući ishod kad preuzmemo posao koji nije naša odgovornost?
-
Strah u ulici državne službe
-
Suradnja među odjelima počinje promjenom fokusa
-
Je li moguće uvođenje u posao od danas do sutra?
-
Čeznete li za pohvalom?
-
Kad Vas na poslu pogodi trač, odbijte popiti otrov!
-
Dostojanstvo u poslovnom svijetu: "in" ili "out"?
-
Bez povišice, isplati li se uopće napredovati?
-
Prijaviti malverzaciju ili ne, pitanje je sad!
-
Morate li biti talac situacije na poslu?
-
Može li se zadovoljiti šefova kontradiktorna očekivanja?
-
Novogodišnja odluka: napredovanje!
-
Kako "probuditi" onoga koji čeka mirovinu?
-
Možemo li istovremeno biti šef i prijatelj?
-
Nerješavanje problema može dovesti do agonije...
-
Nerješavanje problema može dovesti do agonije... (2. dio)
-
Što kada kolega "preko noći" napusti tvrtku?
-
Kako zaštititi kolegicu, a da ne ugrozim vlastito radno mjesto?
-
Je li povišica dovoljna za motivaciju?
-
Postoji li idealan stil komuniciranja?
-
Što kada isprika nije dovoljna?
-
Više posla za istu plaću. I što sad?
-
Što kada Vas zaposlenik uporno "preskače"?
-
Kako se braniti od optužbe za mobbing?
-
Želite izgraditi autoritet?
-
Je li ono što drugi žele čuti uistinu ono što trebamo reći?
-
Što kada ste kompetentniji od šefa?
-
Čemu služe laži na poslu?
-
Nosi li jednakost po hijerarhiji i jednaku količinu moći?
-
Je li nostalgija za prethodnom firmom „normalna“?
-
Dokle seže naš utjecaj na poslu?
-
Kako izaći na kraj s "mrgudom"?
-
Koliko je važan talent u poslu?
-
Feedback - formalnost ili potreba?
-
Kako preraspodijeliti posao na dobar način?
-
Kako preživjeti degradaciju?
-
Delegirali su Vam zadatak? Tražite i ovlasti!
-
Treba li podmetati leđa za kolege?
-
Je li česta promjena radnog mjesta rješenje ili problem?
-
Kako kod šefa "pripremiti teren" za razgovor o povišici?
-
Kako je izbjeglička kriza "podijelila" odjel?
-
Zašto ponekad nadređenom treba reći "ne"?
-
Kako razvijati vlastiti posao?
-
Rade li vam zaposlenici iza leđa?
-
Kako poboljšati izglede na razgovoru za posao?
-
Kako prevladati strah od delegiranja?
-
Kako prijeći Rubikon i postati privatnik?
-
Uzimaju li kolege popuštanje oko termina godišnjih odmora "zdravo za gotovo"?
-
Radno mjesto sam dobio. A koji mi je posao, zapravo?
-
Tko je osoba između čekića i nakovnja? Menadžer!
-
Kako potaknuti sramežljive, a utišati glasne?
-
Otkaz je najteže dobiti, a nije ga lako niti uručiti...
-
Što sa šefom kojeg zanima samo vlastita pozicija?
-
Koja je cijena kad se sa zaposlenicima zaigraju "igre prijestolja"?
-
Što kad se uzorna tvrtka pokaže kao tvrtka iz pakla?
-
Što učiniti kada se promijene šefovi kriteriji?
-
Jeste li i Vi „crna ovca“ u svojoj firmi?
-
Reorganizacija? Spašavaj se tko može!
-
Kako se postaviti prema šefu koji je Dr. Jekyll i Mr. Hyde?
-
Kako izaći na kraj s kulturom sastančenja?
-
Kako se nositi sa stresom i nelagodom na novom poslu?
-
Što kada zaposlenici odbijaju edukaciju?
-
Kako izaći iz uloge 'Katice za sve'?
-
Kako postati šef dojučerašnjim kolegama?