Kako kod šefa "pripremiti teren" za razgovor o povišici?
Pitanje:
Radim u privatnoj firmi i zanima me Vaše mišljenje, odnosno savjet kako da se postavim prema nadređenima.
Ovdje sam već četiri godine, odgovorno obavljam svoj posao što je rezultiralo ugovorom na neodređeno. Nadređeni mi s povjerenjem daju zadatke, u delikatnim situacijama pitaju za mišljenje i s uvažavanjem se ophode. Na komentare reagiraju pozitivno, dakle u ophođenju su više nego korektni.
Osim pristojne komunikacije, što i ne bi trebao biti luksuz, ali time me razlikuju od drugih kolega, sav trud i zalaganje, u konačnici i rezultate uzimaju zdravo za gotovo. U rijetkim se situacijama nazire štura pohvala, a nažalost u potpunosti izostaje novčana stimulacija.
Jednostavno je pitanje, kako da se postavim, odnosno kako da tražim povišicu?
Odgovor:
Slažem se s Vama da pristojna komunikacija ne bi trebala biti luksuz, no očigledno u Vašoj radnoj sredini jest. Naime, kao što i sami navodite, po tome se razlikuje odnos Vaših nadređenih prema Vama, dok s kolegama ta pristojna komunikacija izostaje.
Osim pristojne komunikacije, na Vas se oslanjaju, traže mišljenje i imaju povjerenja. Navodim sve ovo jer je važno razaznati da, očigledno, imate jedanposeban status u očima nadređenih.
Premda svi volimo pretpostaviti da je odnos poštovanja minimum koji možemo očekivati (jednako davati i tražiti!) u radnom okruženju, život nas ponekad demantira. Stiče se dojam da ste Vi svojim radom, odgovornošću, sposobnostima, a svakako i stavom zapravo „izborili“ taj odnos s nadređenima.
Zvučat će paradoksalno, no možda je u njihovim očima upravo to „nagrada“ za Vaš doprinos i rad..!
Iz Vašeg pisma nije jasno kakva je, i postoji li uopće kultura povišica u Vašoj organizaciji. Kako biste se znali pripremiti za traženje povišice, bilo bi korisno znati odgovore na sljedeća pitanja. Postoji li sustav po kojem se ovdje dobivaju povišice? Je li on sistematično razrađen ili ovisan o momentalnom raspoloženju nadređenih? Ako taj sustav ne postoji, tko je i za kakva postignuća unazad par godina dobio povišicu? Tko o tome odlučuje?
Odgovori na ova pitanja pomoći će Vam da uklopite svoju potrebu za povišicom u realan kontekst. Negdje je bitan i trenutak u godini (kao npr, kraj ili početak radnog razdoblja i/ili kalendarske godine), dok je drugdje važniji trenutak u kojem zaposlenik dobiva nova zaduženja i veće odgovornosti.
Ako u Vašoj organizaciji ne postoji uopće kultura povišice, ovaj proces će biti nešto teži i dugotrajniji, stoga si uzmite vremena i strpljenja. Bitno je da ju zatražite u pravom trenutku, s dobrim argumentima i iz profesionalnih „cipela“ - onih kojima ste koračali kroz obavljene zadatke, preuzete (nove) odgovornosti i uspjehe na projektima, a nikako iz „ovdje već dugo radim, potplaćena sam i dosta mi je svega!“ stava. Dakle, bez okrivljavanja, ljutnje i bespomoćnosti u komunikaciji.
Ono što će Vam svakako koristiti do tog trenutka (trenutka traženja povišice) je traženje feedbacka! Sami kažete da su pohvale rijetke i šture, no momentalno je tako budući da ovise o incijativi nadređenih. Kako bi bilo da Vi preuzmete tu inicijativu te da ih povremeno pitate što misle, kako su zadovoljni, je li to ono što su očekivali...? Pritom, vodite računa da ne tražite feedback o sebi već o konkretnim zadacima na kojima radite: o završenom zadatku, u implementiranoj ideji koja je došla s Vaše strane, o tome kako ste riješili neku od navedenih delikatnih situacija, o fazi projekta u kojoj se nalazite i sl. (naravno, ovisno o tome što je primjenjuvo za Vas).
„Zanima me kako Vi xy vidite?“ „Voljela bih čuti Vaše mišljenje o...?“ „ Uvela bih...xy. Kako Vam se to čini?“ „Došla sam do xy točke. Rado bih s Vama podijelila moguća rješenja i čula Vaše mišljenje?“
Sve su ovo načini da dobijete feedback. Osim što će koristiti Vama, da čujete kako vide i vrednuju Vaš rad, još više će koristiti Vašim nadređenima, kako bi osvijestili i prepoznali Vaš doprinos. Nakon što više puta progovore o svom zadovoljstvu, i njima će bivati jasnije da zaposlenik kao Vi zaslužuje dodatnu stimulaciju u obliku povišice. Treća prednost traženja feedbacka je da, kada dođe trenutak za konkretan razgovor o njoj, imat ćete, osim drugih argumenata, mogućnost podsjetiti ih da su pozitivno vrednovali Vaš rad!
-
Je li određena količina dekoncentracije nakon godišnjeg odmora normalna?
-
Koji spol češće traži pomoć poslovnog coacha?
-
Što je mogući ishod kad preuzmemo posao koji nije naša odgovornost?
-
Strah u ulici državne službe
-
Suradnja među odjelima počinje promjenom fokusa
-
Je li moguće uvođenje u posao od danas do sutra?
-
Čeznete li za pohvalom?
-
Kad Vas na poslu pogodi trač, odbijte popiti otrov!
-
Dostojanstvo u poslovnom svijetu: "in" ili "out"?
-
Bez povišice, isplati li se uopće napredovati?
-
Prijaviti malverzaciju ili ne, pitanje je sad!
-
Morate li biti talac situacije na poslu?
-
Može li se zadovoljiti šefova kontradiktorna očekivanja?
-
Novogodišnja odluka: napredovanje!
-
Kako "probuditi" onoga koji čeka mirovinu?
-
Možemo li istovremeno biti šef i prijatelj?
-
Nerješavanje problema može dovesti do agonije...
-
Nerješavanje problema može dovesti do agonije... (2. dio)
-
Što kada kolega "preko noći" napusti tvrtku?
-
Kako zaštititi kolegicu, a da ne ugrozim vlastito radno mjesto?
-
Je li povišica dovoljna za motivaciju?
-
Postoji li idealan stil komuniciranja?
-
Što kada isprika nije dovoljna?
-
Više posla za istu plaću. I što sad?
-
Što kada Vas zaposlenik uporno "preskače"?
-
Kako se braniti od optužbe za mobbing?
-
Želite izgraditi autoritet?
-
Je li ono što drugi žele čuti uistinu ono što trebamo reći?
-
Što kada ste kompetentniji od šefa?
-
Čemu služe laži na poslu?
-
Nosi li jednakost po hijerarhiji i jednaku količinu moći?
-
Je li nostalgija za prethodnom firmom „normalna“?
-
Dokle seže naš utjecaj na poslu?
-
Kako izaći na kraj s "mrgudom"?
-
Koliko je važan talent u poslu?
-
Feedback - formalnost ili potreba?
-
Kako preraspodijeliti posao na dobar način?
-
Kako preživjeti degradaciju?
-
Delegirali su Vam zadatak? Tražite i ovlasti!
-
Treba li podmetati leđa za kolege?
-
Je li česta promjena radnog mjesta rješenje ili problem?
-
Kako kod šefa "pripremiti teren" za razgovor o povišici?
-
Kako je izbjeglička kriza "podijelila" odjel?
-
Zašto ponekad nadređenom treba reći "ne"?
-
Kako razvijati vlastiti posao?
-
Rade li vam zaposlenici iza leđa?
-
Kako poboljšati izglede na razgovoru za posao?
-
Kako prevladati strah od delegiranja?
-
Kako prijeći Rubikon i postati privatnik?
-
Uzimaju li kolege popuštanje oko termina godišnjih odmora "zdravo za gotovo"?
-
Radno mjesto sam dobio. A koji mi je posao, zapravo?
-
Tko je osoba između čekića i nakovnja? Menadžer!
-
Kako potaknuti sramežljive, a utišati glasne?
-
Otkaz je najteže dobiti, a nije ga lako niti uručiti...
-
Što sa šefom kojeg zanima samo vlastita pozicija?
-
Koja je cijena kad se sa zaposlenicima zaigraju "igre prijestolja"?
-
Što kad se uzorna tvrtka pokaže kao tvrtka iz pakla?
-
Što učiniti kada se promijene šefovi kriteriji?
-
Jeste li i Vi „crna ovca“ u svojoj firmi?
-
Reorganizacija? Spašavaj se tko može!
-
Kako se postaviti prema šefu koji je Dr. Jekyll i Mr. Hyde?
-
Kako izaći na kraj s kulturom sastančenja?
-
Kako se nositi sa stresom i nelagodom na novom poslu?
-
Što kada zaposlenici odbijaju edukaciju?
-
Kako izaći iz uloge 'Katice za sve'?
-
Kako postati šef dojučerašnjim kolegama?