Koji spol češće traži pomoć poslovnog coacha?

Nakon pune tri godine rubrike coach, iskristalizirala se zanimljiva pojava. Da podsjetimo, koncept rubrike je takav da se čitatelji javljaju sa svojim dilemama, pitanjima i poslovnim situacijama na koje žele dobiti odgovor kroz komentar ili ideje o tome kako bi mogli sagledati problem na drugačiji način i riješiti ga. Pitanja su plasirana anonimno kako bi bila zaštićena privatnost onoga koji ga postavlja. I premda nam se ponekad čini da je naš problem specifičan i jedinstven, ovako koncipirana rubrika daje priliku i drugim čitateljima povezati se s opisanim slučajem i pronaći nove mogućnosti za svoje poslovne izazove.

Tko češće traži pomoć?

Kada bismo se rukovodili određenim stereotipom po pitanju spola, vjerojatno bi većina nas nasumce pretpostavila da su žene te koje češće šalju e-mailove rubrici coach. Zašto? Pa, isti taj stereoptip može se razraditi na način da kažemo da žene polažu više na međuljudske odnose, emotivnije reagiraju i sklonije su analizi odnosa unutar tima ili pak s nadređenima. A i generalno se kaže da su ženska druženja, od milja još nekad zvana i ‘babinjaci’, obojena proučavanjem komunikacije s bitnim osobama u životu, davanjem ideja i savjeta o mogućim rješenjima, a svakako i dijeljenjem suosjećanja i podrške. Stoga bi bilo logično očekivati da su žene te koje se češće javljaju u rubriku coach, zar ne? Pogrešno! U posljednje 3 godine omjer ‘muških’ e-mailova u odnosu na ‘ženske’ je 8:2! Dakle, od 10 e-mailova, 8 su ih napisali muškarci. Kada me prošlo prvotno iznenađenje nakon navedenog uvida, krenula sam razmišljati u smjeru uzroka ove pojave.

Kako to? Odakle tolika razlika? Posegnula sam za još jednim stereotipom, priznajem, a taj govori o načinu na koji muškarci provode zajedničko vrijeme, odnosno nekom pandanu onih gore spomenutih ‘babinjaka’. Priča li se u većini muških društava o sportu, autima, političkoj situaciji? Možda. A kada dođe do nekih osobnih tema i događaja, provlače li se one češće kao zabavne anegdote nego što se o njima temeljito razgovara? I to je moguće. Dakle, ako povjerujemo ovom stereotipu, mogli bismo reći da muškarci rjeđe traže mišljenje, savjet i podršku svojih prijatelja. Pa se upravo ova metoda anonimnog postavljanja pitanja čini adekvatnom – bez dubljeg ulaženja u tematiku i analize, kroz razmjenu dva e-maila. Bilo da je ova teza točna ili ne, činjenica je da su dvije glave uvijek ‘pametnije’ od jedne, stoga razgovarati o onome što nas muči na poslu može biti korisno. Naravno, pod ‘pametnije’ ne mislim doslovno na kvocijent inteligencije već na raznolikost iskustava, fokusa sagledavanja kao i (ne)objektivnost promišljanja! U međuvremenu i jednom i drugom spolu želim dugo ‘bablje ljeto’ i nova rješenja za poslovne dileme…